اجزاء تشکیل دهنده باسکول دیجیتال

صفحه اصلی » وبلاگ » اجزاء تشکیل دهنده باسکول دیجیتال

اجزاء تشکیل دهنده باسکول دیجیتال

 

اجزاء تشکیل دهنده باسکول دیجیتال

اجزاء تشکیل دهنده  باسکول دیجیتال عبارت است از 

1- فونداسیون

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام نصب باسکول باید رعایت شود نحوه ی اجرای فونداسیون است. چرا که 30% دقت باسکول به اجرای صحیح فونداسیون می باشد و عدم دقت به این امر و اجرای ناصحیح فونداسیون سبب چندین تن خطا در توزین گردد .

2- سازه اصلی ( پلاتفرم )

صفحه ی اصلی باسکول دیجیتال که محل قرار دادن بار می باشد سازه اصلی باسکول نامیده می شود . طراحی دقیق سازه نیازمند به روز ترین نرم افزار ها و مهندسان خبره و کاردان می باشد چرا که هدف از ساخت سازه دستیابی به اعمال صحیح انتقال نیرو به لودسل و انجام دقیق عمل توزین می باشد .

3- لودسل

باسکول دیجیتال دارای یک و یا چند لودسل می باشد که به آن سنسور وزن نیز گفته می شود . لودسل هر باسکول عمل توزین را انجام میدهد و پس از دریافت وزن آن را به نشان دهنده و یا همان نمایشگر باسکول منتقل میکند .

4- جانکش باکس

به منظور اتصال سیم های لودسل جعبه ای به نام جی باکس و یا همان جعبه تقسیم طراحی شده است البته می بایست این نکته را خاطر نشان کرد که یک باسکول خوب نیازی به جعبه تقسیم ندارد .

5- نشان دهنده ( نمایشگر )

نمایشگر باسکول که با عنوان نشاندهنده از آن قید شده است وظیفه ی نمایش وزن به اپراتور را دارد . بدین ترتیب که سیم خروجی از جانکش باکس به نمایشگر باسکول متصل میگردد و عدد وزن بر روی نمایشگر نشان داده می شود .

6- پرینتر

باسکول دیجیتال به طور معمول فاقد پرینتر می باشد ولی امکان نصب پرینتر جانبی به منظور چاپ عدد و وزن نمایش داده شده توسط نمایشگر محیا می باشد .

 

 

در مورد نویسنده : پند الکترونیک
فروشگاه پند الکترونیک کارمانیا ، یکی از اولین مراکز ارائه و خدمات پس از فروش سیستم های توزین دیجیتال در استان کرمان بوده و همواره در خصوص ارائه سیستم های توزین خصوصا فروشگاهی در این استان پیشتاز بوده است.

ارسال نظر

هشت − 2 =