چگونگي نگهداري از باسكول

صفحه اصلی » مرکز آموزش » چگونگي نگهداري از باسكول

چگونگي نگهداري از باسكول

 

چگونگي نگهداري از باسكول

 

اصولا” حفظ و نگهداري باسكول براي مدت زمان طولاني ملزم به رعايت نكات ايمني پس از نصب و راه اندازي آن مي باشد و استفاده ي بهينه و با دقت كامل از با سكول بدون رعايت نكات كليدي نگهداري باسكول ميسر نخواهد بود. در اين مقاله سعي شده است، بطور اختصار نكات ايمني و فني جهت نگهداري از قسمت هاي مختلف باسكول شامل: فونداسيون، صفحه حامل بار، انتقال نيرو و نشانده ي باسكول هاي جهت آگاهي مشتريان محترم ارايه شود تا با رعايت نكات زير بهترين بهره را از باسكول خريداري شده ببرند.

1- تابلويي جهت اعلام مشخصات باسكول شامل حداكثر ظرفيت، ابعاد، مدل نشاندهنده و دقت زينه ي باسكول نصب گردد.

2- از پارك نمودن وسايط نقليه و تردد آنها روي باسكول، جلوگيري شود.

3- از كليه قسمت هاي فونداسيون در دوره هاي 15 روزه جهت مشاهده ي هر گونه ترك خوردگي، خورد شدگي، نشست يا پوكي بازديد بعمل آيد تا از تخريب و هزينه بيشتر و در نتيجه تغيير در وزن جلوگيري شود.

4- با توجه به ريزش سنگ و نفوذ گرد و خاك و گل و لاي به سطح زيرين باسكول، در زمان هاي مناسب نسبت به نظافت آنها اقدام شود.

5- تابلويي در فاصله ي مناسب، با درج جمله ي ( حداكثر سرعت ورود به باسكول 5 كيلومتر در ساعت) قبل از ورودي باسكول جهت اعلام سرعت مجاز و هشدار به راننده، نصب شود.

6- دقت شود بين صفحه حامل بار و شانه اي دور باسكول يا رمپ هاي ورودي و خروجي قطعه سنگي كه باعث اختلاف در توزين مي شود، وجود نداشته باشد.

7- ضربه گير هاي باسكول در طي فصول تنظيم گردد تا كمترين ضربه به باسكول وارد شود.

8- در باسكول هايي با صفحه حامل بار فلزي و بتن فلز كه اتصالات توسط پيچ و مهره مي باشد، بايد كليه اتصالات در دوره هاي حداكثر يك ماهه كنترل و در صورت نياز آچار كشي و محكم گردد.

9- در باسكول هايي با صفحه بار فلزي، جهت جلوگيري از زنگ زدگي، بايستي پوشش باسكول توسط گازوئيل در دوره هاي يك ماهه شستشو شود.

10- در باسكول هاي مكانيكي و نيم الكترونيك، به علت انتقال نيرو هاي مكانيكي، بايستي كليه اهرمها، تيغچه، بالشتك ها، ساچمه ها و اتصالات، كنترل و توسط گازوئيل در دوره هاي يك ماهه شستشو شوند تا در صورت بروز هر گونه ساييدگي يا عدم حركت روان باسكول، جهت بررسي با شركت هماهنگ شود.

11- در باسكول هاي تمام الكترونيك از كليه لودسل ها بايد بازديد بعمل آيد تا از عمود و قائم بودن و نيز عدم چرخش آنها اطمينان حاصل كرد.

12- كليه ي سيم هاي لودسل بايد كنترل و بررسي شود تا در صورت صدمه ديدن آنها سريعا نسبت به رفع مشكل اقدام شود.

13- جهت كار با صفحه كليد نشاندهنده هاي الكترونيكي، از قطعات نوك تيز و يا برنده اجتناب شود.

14- در صورت احتمال نوسان برق، در مسير ورودي برق نشاندهنده و چاپگر از استابلايزر يا محافظ برق استفاده شود.

15- در باسكول هاي مكانيكي نسبت به گازوئيل كاري و شستشوي اتصالات نشاندهنده توجه شود.

16- از اتصال چاه ارت به بدنه ي باسكول و تست ساليانه اهم از چاه ارت توسط كارشناسان اداره برق منطقه اطمينان حاصل شود.

17- در صورت از بين رفتن رنگ بدنه و قطعات فلزي نسبت به رنگ آميزي آنها اقدام شود.

18- توصيه مي گردد بعد از هر تغيير در كاليبراسيون و يا شك در عدم توزين صحيح نسبت به استاندارد و كاليبراسيون صحيح توسط مراجع ذيصلاح اقدام شود.

19- از هر گونه تعمير و دست كاري تجهيزات و لوازم باسكول بصورت خود سرانه خود داري و در صورت بروز مشكل به كارشناسان خبره مراجعه شود.

20- هنگام استفاده از باسكول بايستي سيستم چاه ارت باسكول فعال باشد تا اثرات رعد و برق و شوك هاي احتمالي را خنثي نمايد.

در مورد نویسنده : پند الکترونیک
فروشگاه پند الکترونیک کارمانیا ، یکی از اولین مراکز ارائه و خدمات پس از فروش سیستم های توزین دیجیتال در استان کرمان بوده و همواره در خصوص ارائه سیستم های توزین خصوصا فروشگاهی در این استان پیشتاز بوده است.

ارسال نظر

5 × 2 =